مهدی تفکری


مهدی تفکری خواننده موسیقی ایرانی از اجرای قطعات اصیل ایرانی و همچنین چند قطعه جدید در کنسرتی خبر داد که ۱۱ اردیبهشت در فرهنگسرای نیاوران اجرا می شود.

مهدی تفکری خواننده در گفتگو با خبرنگار مهر درباره کنسرت خود که سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه در سالن نیاوران اجرا می شود، توضیح داد: ما در این کنسرت، تصنیف ها و قطعه های قدیمی همچون «بت چین»، «عاشقم من»، «میزده» و «گلنار» را با همان تنظیم قدیمی و البته کمی تغییر اجرا می کنیم.

وی با اشاره به قطعات جدید این اجرا نیز یادآور شد: چند قطعه جدید از جمله «چشم مست»، «جمعه»، «تا تو با منی»، «جغرافیا» و «شتاب» هم داریم که پیش از این منتشر شده اند.

تفکری درباره فضای این قطعات بیان کرد: ملودی این قطعات اصیل و ایرانی و تنظیم آنها کلاسیک است و ما ترکیبی از ملودی ها و فضاهای ایرانی به همراه سازهای کلاسیک داریم. یکی از مهمترین ویژگی های این اجرا این است که بدون تعصب از کیفیت و استانداردهای جهانی استفاده شود.

وی با اشاره به چند اجرای اخیر خود توضیح داد: ما در نوروز امسال کنسرتی در جشنواره موسیقی مقامی در باکو داشتیم که در سالن فیلارمونیا روی صحنه رفت و به دعوت سفارت ایران در رومانی نیز چند کنسرت داشتیم که استقبال ایرانی ها و اروپایی ها را در پی داشت.   

تفکری درباره ویژگی این قطعات بیان کرد: من معتقدم مردم همیشه تشنه ملودی های خوب هستند و از میان موسیقی هایی که روزمره تولید می شوند قطعاتی ماندگار هستند که ملودی های خوب دارند. به طور مثال بسیاری از ترانه هایی که ۵۰ سال پیش ساخته شده هنوز سر زبان مردم هستند چون ملودی های اصیلی دارند اما بسیاری از موسیقی های امروز فقط تکیه کلام ایجاد می کند و ملودی و شعر بر سر زبان نمی افتد.

وی در پایان با اشاره به جزییات اجرای خود عنوان کرد: این اجرا ساعت ۲۱ روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران میزبان علاقه مندان موسیقی است.

mehrnews.com/news/4285004